21.5.2019 - 21.5.2019

Iltapäiväseminaari 21.5.2019

Sisäilmayhdistys ry ja kuntien sisäilmaverkosto järjestävät iltapäiväseminaarin:
Rakennusten painesuhteiden ja ilmanvaihdon toiminnan varmistaminen
Seminaarin tavoitteena on esitellä tutkimustuloksia ja käyttäjäkokemuksia sekä keskustella uusista toimintamalleista. Seminaari on suunnattu kiinteistöistä vastaaville, talotekniikka-alan asiantuntijoille, valmistajille ja urakoitsijoille sekä muille asiasta kiinnostuneille.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Tiistaina 21.5.2019 kello 11:45-16:00
Auditorio, Ratapihantie 9 virastotalo, Helsinki

OHJELMA

11:45-12:30 Ilmoittautuminen ja omakustanteinen lounas

12:30-14:00 Ilmanvaihdon säätö ja painesuhteet

• Hyvää sisäilmaa, energiansäästöä vai voiko molemmat saada? Miimu Airaksinen RIL ry
  • Ilmanvaihdon oikean käytön varmistaminen Helsingin kaupungin kiinteistöissä, Sari Hildén Helsingin kaupunki
  • Rakennusten painesuhteiden merkitys, mittaaminen ja hallinta, Lari Eskola ja Marko Björkroth A-Insinöörit
  • Ilmanvaihdon toiminnan varmistaminen ja jatkuva paine-eroseuranta Senaatti-kiinteistöillä, Pasi Pipatti Senaatti-kiinteistöt ja Antti Alanko Are Oy
  • Kommenttipuheenvuoroja ja keskustelua

14:00-14:30 kahvitauko

14:30-16:00 Tarpeenmukainen ilmanvaihto

• Muuttuvailmavirtajärjestelmien haasteet ja kehittämistarpeet, Risto Kosonen Aalto-yliopisto
  • Tarpeenmukaisen ilmanvaihdon toiminta dataseurannan perusteella, Marianna Tuomainen
  • Paneelikeskustelu: Tarpeenmukaisen ilmanvaihdon toiminnan varmistaminen; Miten saavutetaan hyvä lopputulos?

Ilmoittautuminen paikan päällä on kello 11.45 alkaen, jolloin on myös mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun Ratapihantie 9:ssä sijaitsevassa Ravintola Vaunussa, jossa tarjolla maukasta kotiruokaa (9,70 €). Ilmoittautumisen yhteydessä kysymme alustavasti halukkuuttasi lounastamiseen, jotta ravintolassa osataan varautua lounasruokailijoiden määrään.