Matka-apuraha

Sisäilmayhdistys jakaa apurahoja sisäilma-alan jatko-opiskelijoiden tieteellistä työtä edistäviin matkoihin. Apuraha myönnetään hyväksyttävien kulujen kattamiseen, yleensä enintään 1 000 €. Hyväksyttäviä kuluja ovat osallistumismaksut sekä matka- ja majoituskulut. Apurahoja myönnetään enintään yksi per henkilö kalenterivuodessa. Myöntämisen edellytyksinä ovat hyväksytty sisäilma-alaan liittyvä abstrakti, jatko-opintojen ohjaajan tai valvovan professorin suositus sekä kirjoituksen laatiminen Sisäilmauutiset-lehteen. Apurahojen saajat julkistetaan vuosittain Sisäilmayhdistyksen sivuilla (nimi, esityksen nimi ja matkakohde). Apurahan saamisesta tulee mainita esitelmän kiitoksissa ja Sisäilmauutisissa julkaistavassa jutussa.

Apurahat maksetaan takautuvasti toteutuneiden kulujen perusteella erillisen maksatushakemuksen perusteella. Apuraha on henkilökohtainen, ja se maksetaan hakijan omalle tilille. Päätös voidaan tehdä ehdollisena, jos tietoa abstraktin hyväksymistä ei ole vielä tullut hakemuksen jättämiseen mennessä. Tällöin maksatushakemukseen täytyy liittää todistus esityksen pitämisestä.

Vuonna 2019 Sisäilmayhdistys ry jakaa arpurahoina yhteensä 10 000 €, joka jaetaan hyväksyttyjen hakemusten kesken, mutta kuitenkin enintään 1 000 € hakijaa kohden tai toteutuneiden kustannusten verran. Vuoden 2019 apurahahakemuksen voi jättää täällä 17.5.2019 mennessä.

Lisätietoja: Anna Merikari, anna.merikari@sisailmayhdistys.fi

Vuoden 2019 jo myönnetyt apurahat:

Camilla Vornanen-Winqvist, ISESISIAQ 2019, Kaunas, Liettua 18.–22.8.2019
Emmanuelle Castagnoli, ISESISIAQ 2019, Kaunas, Liettua 18.–22.8.2019
Jenni Mäki, EAACI, European Academy of Allergy and Clinical Immunology, Lissabon, Portugali 1.-5.6.2019
Asko Oksanen, EAACI, European Academy of Allergy and Clinical Immunology, Lissabon, Portugali 1.-5.6.2019
Natalia Lastovets, 40th AIVC - 8th TightVent & 6th venticool Conference From energy crisis to sustainable indoor climate, Belgia, Gent 15.–16.10.2019

Vuoden 2018 apurahat ja matkakertomukset:

Katja Tähtinen, Indoor Air 2018, Philadelphia, USA
Emmanuelle Castagnoli, Indoor Air 2018, Philadelphia, USA